Werking Eggers Dynamometer

Een Eggers Dynamometer meet het vermogen van een voertuig of machine.

Hieronder wordt omschreven hoe de retarder in ons product werkt.

 

 

Technische werking

Technisch gezien gebeurt er tijdens het testen het volgende: de tractor remt af door een luchtgekoelde retarder. Deze bestaat uit twee schijven (rotoren) die met een aandrijfas verbonden zijn. Tussen deze schijven of rotoren ligt de stator. Deze stator draagt de spoelen en is aan het chassis verbonden. Doordat de tractor draait, wekt deze elektrische stroom op in de spoelen. Wanneer deze stroom door de spoelen met wisselende polariteiten stroomt, ontstaat er een magnetisch veld, dat zich door de rotoren aantrekt. Dit magnetisch veld zorgt voor wervelstromingen in de rotoren. Deze wervelstromingen werken het toerental tegen, waardoor de aandrijfas langzamer gaat draaien en de tractor afremt. Tijdens dit remmen zet de tractor warmte, oftewel energie om. Dit noemen we het Joule-effect. Joule definiëren we als: de energie die nodig is om een object te verplaatsen met een kracht van 1 newton (Nm) over een afstand van 1 meter. Vandaar dat we de meetresultaten o.a. uitdrukken in Nm.

Zoals gezegd remt de tractor af door een luchtgekoelde retarder. Dit koelen gebeurt door luchtschoepen aan de rotoren en door een extra ventilator die de warmte naar de buitenlucht afvoert.

 

Geen slijtage en onderhoud
Op het hoogst bereikbare punt kan bijvoorbeeld de Eggers Dynamometer PT 301 tot 600 kW meten en een tractor onder volle belasting ‘afknijpen’ of smoren. Tijdens dat smoren zet de dynamometer het vermogen om in warmte-energie, oftewel Nm.
Het bijzondere aan de Eggers Dynamometers is dat er geen materiaalcontact is. Hierdoor ontstaat er geen slijtage en hebben de Eggers vermogenstesters geen onderhoud nodig.

Mail mij

Laat hier uw gegevens achter,
dan nemen wij zo spoedig
mogelijk contact met u op...

Naam
Telefoonnummer
E-mailadres
<h1>dijkstratechnicalsupport.nl sitemap:</h1> <a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/portal">Portal</a><br /> <a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/over-ons">Over ons</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/dijkstra-technical-support">Dijkstra Technical Support</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/ontstaan-eggers">Ontstaan Eggers</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/modellen_1470">Modellen</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/werking_1471"><b>Werking</b></a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/nauwkeurigheid_1472">Nauwkeurigheid</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/software_1473">Software</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/voordelen">Voordelen t.o.v. waterrem</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/referenties">Referenties</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/privacy">Privacy</a><br /> <a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/producten_1475_1475">Producten</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/dynamo-pt-170_1476">Dynamometer PT 170</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/dynamo-pt-301">Dynamometer PT 301</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/dynamo-pt-1000_1478">Dynamometer PT 1000</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/dyno-tech-dynamometer">Dyno Tech Waterrem</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/voith_1479_1479_1479">Testbank / Proefstand</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/tdt-systeem_1480_1480_1480_1480_1480">Trekker Diagnose</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/verbruiksmeter-eggers">Verbruiksmeter Eggers</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/brandstofverbruiksmeter-op-voertuig_1482_1482_1482">Verbruiksmeter</a><br /> <a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/diensten">Diensten</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/verhuur-dynamometer">Verhuur Dynamometer</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/ombouw-waterrem_1485_1485_1485">Ombouw Waterrem</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/revisie-waterrem_1484_1484">Revisie AW Waterrem</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/speciale-projecten">Speciale projecten</a><br /> <a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/occasions_1487_1487_1487_1487_1487_1487_1487_1487">Gebruikt / Used</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/aw-waterrem_1495_1495_1495">Gebruikte Waterrem / Dyno</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/pagina-naam_1500_1500_1500">Gebruikte Testbank</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/gebruikte-hydraulische-rem_1497_1497">Test apparatuur</a><br /> <a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/nieuws">Nieuws</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/fotoalbum-test-1_1498_1498">Verkochte Vermogenstesters</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/verhuur-van-vermogenstesters_1501">Verhuur Vermogenstesters</a><br /> -<a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/fotoalbum-test-2">Presentatie / Workshop</a><br /> <a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/contact">Contact</a><br /> <a href="http://www.dijkstratechnicalsupport.nl/zoekresultaten">Zoekresultaten</a><br />